Brezmejen si!

Priporočilo št. 6 (od 7): LJUDJE SLIK, ZVOKOV in OBČUTKOV

Kako raje prejmete navodila za novo pot: da vam jo kdo nariše? da vam jo kdo opiše, razloži? Da raziskujete in sami odkrijete kod in kam?

Ali v trgovini pritegne vašo pozornost nova, lepa embalaža? Morda izdelek, ki vam ga je priporočila vaša najboljša prijateljica? Ali pa tisti, ki se vam, ko ga primete v roke, zdi kot ustvarjen za vas?

Vsak od nas se odloča na sebi najbolj »domač, priljubljen način«, s katerim razkriva, kateri čuti je tisti, na katerega se zanese in mu predstavlja vir»pravih« informacij.

Enako zakonitost kot pri odločanju za nakup ali iskanje prave poti, najdemo tudi v naši medosebni komunikaciji.

»Nemogoče je karkoli doživeti ali karkoli misliti, ne da bi pri tem v svojem umu ustvarjali slike, slišali dialoge ali doživljali občutke.«

Kljub temu, da komunikacija teče s podporo vseh naših 5 čutov: vid, sluh, otip, vonj, okus in je vsaka misel ali spomin, le kombinacija zapomnjenih slik, besed, občutkov, vonjev ali okusov, pa je večina med nami že zgodaj v mladosti opredelila svoj »preferenčni« čut – pot, po kateri najraje sprejemamo informacije in ki jim tudi najbolj zaupamo in se na osnovi le teh odločamo.


Tako generalno ločimo ljudi zvokov, slik in občutkov:

ljudje SLIK

  • se zanašajo na svoj vid; kar vidijo, je resnično in relevantno. Videz šteje! Med pogovorom si v svojem umu ustvarjajo vizualne predstave in odločitve sprejemajo na osnovi privlačnosti in sprejemljivosti le teh,
  • njihov um deluje hitro, a razmisleki so razmeroma površinski, zato imajo radi dinamične pogovore, raznolike vsebine brez pretiranih poglabljanj in jasne vizualne predstave,
  • ko govorite z njimi jim skicirajte vaš predlog, naj bo privlačen, hitro razumljiv in s svojim opisom jim ustvarite miselne predstave. Ne zahajate v podrobnosti in bodite pozorni svoj (urejen) videz ter slikovitost vaših gradiv.

ljudje ZVOKOV

  • se zanašajo na svoj sluh. Kar slišijo, o čemer se s kom pogovorijo, to je resnično in relevantno. Priporočila štejejo! Med pogovorom si v svojem umu ustvarjajo vprašanja in odgovore in odločitve sprejemajo na osnovi privlačnosti in sprejemljivosti le teh,
  • njihov um deluje počasnejše, razmisleki so globlji, zato imajo radi čas, da se o zadevah pogovorijo, postavijo nekaj vprašanja in izpostavijo pomisleke, na katere želijo odgovore,
  • vzemite si čas za pogovor; izberite tehtne in izbrane besede in povabite sogovornika k dialogu. Ne prevzemajte besede ves čas in bodite pozorni, da dobijo odgovore, ki jih pričakujejo, sicer si bodo s pomočjo notranjega dialoga ustvarili odgovore sami! 

ljudje OBČUTKOV

  • zanašajo na svoj zunanji (tip) ali notranji občutek (je/ni OK). Med pogovorom si v svojem umu ustvarjajo notranjo razumevanje in notranje občutke,odločitve sprejemajo glede na to, kako pogovor dojamejo, občutijo ali razumejo.Kar preizkusijo, razumejo!
  • možgansko valovanje je počasno in globoko, zato imajo radi natančne razlage, analize in številke, ki jim dajo občutek, kako stojijo in jim omogočajo pravo razumevanje teme pogovora,
  • pripravite se na pogovor; poskrbite za prijetno vzdušje ter dobro poznavanje tematike. Napovejte se dovolj zgodaj, da se bodo lahko na vaš obisk pripravili, saj ljudje občutkov niso naklonjeni »presenečenjem« v zadnjem trenutku ali nenapovedanim sestankom. Upočasnite tempo govora in dostavite analize, grafične predloge ali najbolje kar izdelek sam, če gre za prodajni obisk. Naj dobijo občutek, da razumejo in da so deležni poglobljenih informacij.

Zakaj je to pomembno?

»Kar ne pride notri, ne more ven.«

Uporaba preferenčnega kanala predstavlja močan filter, ki preprečuje, da bi informacije razumeli in sprejeli; ljudje slik bodo torej nervozni, če jim boste pot opisovali, saj si je ne morejo predstaviti; ljudje občutkov pa ne bodo prepričani, če jim je pot zares jasna in ali se lahko na svoj občutek zanesejo.

Zato je ključno, da v dialogih prepoznate, s kom imate opravka (mnogo tega se naučimo na naših delavnicah) in svoj način komuniciranja PRILAGODITE "preferencam" sogovornika.

Če jih še ne znate prepoznati, vam ostane najzanesljivejša pot: poskrbite, da bodo nagovorjeni vsi trije kanali!

Izberite prave besede, gradiva in tempo govora in si tako pri sogovorniku zagotovite »prepustnost« vaših sporočil.

Ne verjemite nasvetom. Niti ne zamahnite z roko. Vabim vas: PREIZKUSITE. Vsaj 7x, v različnih situacijah. Potem imate izkušnjo (novo znanje) in ne le mnenje (kaj jaz menim, da je res, pa za to ni pravega dokaza)

©Helena

za Brezmejen.Si

Če ste morda zamudili prva PRIPOROČILA UČINKOVITE KOMUNIKACIJE:


Priporočilo št. 1: Najpomembnejše - vzpostavite DOBER STIK

Priporočilo št. 2: Dvoje ušes in ena usta - podpora AKTIVNEMU POSLUŠANJU

Priporočilo št. 3: Izogibajte se NEPRIMERNIM VPRAŠANJEM 

Priporočilo št. 4: Imejte JASNO PREDSTAVO, kaj želite doseči

Priporočilo št. 5: Prepoznajte in izberite GOVORICO TELESA